HírekRegisztráció az NTAK rendszerébe

2019.11.07. 09:27

2019 júniusától megkezdte működését a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (a továbbiakban NTAK). Az új digitális adatszolgáltatási rendszer fő célja, hogy valós időben legyen látható az országban található összes szálláshely forgalmi, statisztikai adata. 

Az NTAK működését a 2018. évi XCVII. törvény a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény és kapcsolódó törvények módosításáról, a részletszabályokat pedig a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény végrehajtásáról szóló 237/2018. (XII. 10.) Korm. rendelet szabályozza.

Az NTAK rendszerben való adatszolgáltatás minden szállásadó számára kötelező!

A rendszer bevezetése az alábbi ütemezés szerint történik:

  • 2019. június 1. Szállodák: a regisztráció első napja
  • 2019. július 1. Szállodák: az adatszolgáltatás első napja
  • 2019. szeptember 1. Panziók: a regisztráció első napja
  • 2019. október 1. Panziók: az adatszolgáltatás első napja
  • 2019. december 1. Kempingek, üdülőházak, közösségi szálláshelyek, egyéb szálláshelyek, falusi szálláshelyek: a regisztráció első napja
  • 2020. január 1. Kempingek, üdülőházak, közösségi szálláshelyek, egyéb szálláshelyek, falusi szálláshelyek: az adatszolgáltatás első napja

Az NTAK regisztráció során szükség lesz az Ügyfélkapu azonosítóra és jelszóra

  • a szálláshely szolgáltató cégnyilvántartásban szereplő adataira vagy
  • egyéni vállalkozó adatai és adószáma
  • magánszemély adatai és tevékenység végzéséhez szükséges adószáma

valamint a szálláshelyre vonatkozó következő információkra:

  • Szálláshely neve
  • KSH azonosító
  • Szálláshely önkormányzat által kiadott nyilvántartási száma
  • Helyrajzi szám
  • Cím adatok
  • Az év során tervezett nyitvatartási adatok
  • Kapacitás adatok: szobák, ágyak, maximális pótágyak valamint akadálymentesített szobák száma
  • Szálláshelykezelő szoftver adatai

Az új rendszer bevezetésével minden szálláshely digitálisan, szálláshelykezelő szoftver használatával tudja teljesíteni a vendégek bejelentkezésénél előírt adatrögzítési kötelezettségét, melyhez az NTAK-kal kompatibilis szálláshelykezelő szoftver szükséges. Azon szálláshelyek, amelyek nem rendelkeznek ilyen szoftverrel, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kifejlesztett egy ingyenes, könnyen kezelhető programot, „Az Én Vendégházam” névvel. A program a szálláshelyek részére ingyenesen igénybe vehető és mindenben megfelel a jogszabályi előírásoknak.

Az ingyenes szoftver igénylésének feltételei:

  • Legfeljebb 8 szoba, 16 férőhely
  • Állandó férőhelyek, pótágyak nem számítanak
  • A feltételek egy adott szálláshelyre vonatkoznak szálláshelyenként lehet igényelni

Az egyszerűsített vendégnyilvántartó alkalmazással elvégezhető feladatok:

  • Foglalások kezelése
  • Vendégnyilvántartás
  • Érkezés és távozás adminisztrációja
  • Vendégek fogyasztással és szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos adatainak rögzítése

Az NTAK rendszer használatának előnyei:

  • Adminisztráció csökkentés - Regisztrációt követően élőmunkaigény mentes
  • Egységes rendszer - Minden szolgáltatóra kiterjedő adatbázis
  • Verseny elősegítése - Gyorsabb elemzés, gyorsabb döntések
  • Dinamikus, naprakész adatok - Felhasználóbarát, dinamikus felületen elérhető

Bővebb információ az alábbi elérhetőségeken érhető el:

Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ: https://info.ntak.hu

„Az Én Vendégházam” szoftver: https://info.azenvendegszobam.hu/

Kérdés, probléma esetén az alábbi telefonszámon tud kapcsolatba lépni a rendszer üzemeltetőivel:

+36 1 58 58 588

Forrás: hellosiofok.hu